Kecáliště
Přenesli jste se v určité diskuzi extrémně daleko od tématu? Nevíte co s tím? Nechce se vám kvůli nějaké malichernosti zakládat nový topic. Sem s tím!!! Multi-tematický topič na cokoliv....
Abys mohl komentovat, musíš se přihlásit nebo zaregistrovat.
Komentáře
A s kterými úseky nesouhlasíš?
Ostatně nemyslím, že bych k tomu přistupoval jinak třeba v práci, že bych si třeba hrál na nějakého übermensch, abych zakryl nejistotu. Konečně, v předstírání bych nebyl dobrý, ani kdybych chtěl, asi jako Kryton :)
LISTER: Krytone, poznám, když lžeš. Podupáváš pravou nohou. Ani o tom nevíš.
KRYTON: Nesmysl. (Podupává silněji) Já se nebojím zemřít. (Stále silněji) Vůbec se smrti nebojím. (Jeho noha teď skáče tak, že hýbe celým tělem) Věřím v křemíkové nebe! Věřím v posmrtný život androidů! Ještě jste se nezbavil těch pout!?
https://www.reflex.cz/clanek/komentare/90617/vladimir-pikora-cykliste-peklo-ridice-aneb-kdyz-mensina-tyranizuje-vetsinu-a-rika-tomu-pokrok.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&fbclid=IwAR1_k9HC-A5EXrxmuIws90WK1A0Y-ujPUglPlhBRCSG9NATl41EpxcN8LFk
Ale tie kolíky naozaj pôsobia kontraproduktívne.
Keď tam zmieňuje, že videl asi dvoch cyklistov a jednu kolobežku, v istom zmysle trafil klinec po hlavičke. Nátlak na uprednostnenie bicyklov na ceste vznikol, ale asi nestačí, asi treba začať motivovať aj z iných smerov, aby tie cyklotrasy začali byť fakt používané a áut z ukráteného priestoru ubudlo. Na závěr to o plicích je docela dobré, to zaručene niekoho odrádza.
Taky je dobrá poznámka o prevýšeniach a snehu. Nutno řící, že sníh už není, co býval a na vozovce je stejně brzy na kaši, ale uznávám, že kola mají míň topivý efekt. Tak asi ten pluh, no. Ale na té okolíkované části těžko.
To s kostýmky nic moc, protože lodičky si muže nazout v práci, nemusí v nich přijet.
Taky chování cyklistu - čím víc, tím disciplinovanější se musí stát.
A přirozený vývoj vs umělé říztení se mu sakra povedl jako závěr. Musíš eko opatrenia prispôsobiť prostrediu. Ťažko budeš nútiť ľudí k nejakému nariadeniu, keď neadresuješ komplikácie, ku ktorým to vedie. Extra zelenú politiku a životné štýly si naozaj môžu dovoliť skôr len tí bohatší. Zefektívniť dopravu ako takú je jednoznačne dobrá poznámka.
A se spotřebností a rastem udeřil klinec po hlavičce, což ale nemyslím, jako jeho obhajobu, ale fakt, jež zelení nemohou ignorovat, jestli chtějí být efektivní. A je to mizérie, protože současný trend, přímo nevyhnutnost naspeedovaného rastu je podobný spíš rakovině. Jestli tenhle gordický uzol muže rozseknout jen meč katastrofy, jež vyhladí značnou část lidstva, tak budu velice sklamaná, ale vubec ne překvapená.
Ešte by bola zaujímavá otázka, koľko z tých áut je použitých na rozvoz niečoho, čo sa na bicykel proste nevôjde a koľko na prevoz osoby/ôb, ktoré by mohli sadnúť na bicykel. Ďalej ako ďaleko idú a teda, či sa dajú nahradiť bicyklom, alebo by to s ohľadom na vzdialenosť bola nereálna požiadavka.
Bicykle sú super spôsob prepravy - ekologický, nenáročný, len by to chcelo trošku tolerancie od ostatných účastníkov cestnej premávky :-(
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/galerie-sexisticke-prasatecko-bude-letos-naposled-kdo-si-odn/r~64b51962d2e411e8b3e20cc47ab5f122/r~d55d4310d2c611e899900cc47ab5f122/
https://video.aktualne.cz/z-domova/sex-prodava-tady-jsou-reklamy-nominovane-na-sexisticke-prasa/r~ebec4eaad37f11e8b634ac1f6b220ee8/?utm_source=centrumHP&utm_medium=dynamicleadbox&utm_content=default&utm_term=position-3&utm_campaign=OverrideDynamiclead
když fašista zapomene že není na internetu
Tohle mám nejradši, když se ozve člověk, v jehož prospěch by vlastně PK měla být směřována. A mluví o zdvořilosti a o tom, kdo přináší pokrok.
(členem debaty byl i Peterson :) )
Tenhle pátek jsem měl nějaké vyřizování v Praze, a protože jsem cestou zpět potřeboval odvézt objemnější náklad, přijel jsem autem. Nejprve jsem ve čtvrtek večer (záměrně jsem dorazil až po 22h) hledal asi 15 min místo k parkování a nenašel - nakonec jsem to hodil na noc do zpoplatněné zóny a ráno šel přeparkovat nějakých 10 min ostré chůze od místa, kde jsem přespával.
V pátek jsem vyrazil pěšky vyřídit své záležitosti (pro Pražáky: od Olšan do Trojanky pod Karlovým náměstím), což mi zabralo míň času než celá předchozí anabáze s parkováním.
Co se samotné jízdy týče, zdaleka největší prostoje vznikají na semaforech, které musejí kdovíproč být v provozu i pozdě večer - řadový městský popojížděč už nejspíš netuší, jak fungují dopravní značky. Potkal jsem sice i pár cyklistů, ale nezdrželi mě o nic dál, než k nejbližší červené, kde bych stál stejně.
Mimochodem, jediné inkriminované místo, kde skutečně nešlo cyklistu bezpečně objet, má na svědomí nesmyslně široký tramvajový pás (přes metr a půl od vnější koleje) vydlážděný nad úroveň vozovky.
K článku samotnému:
1. Příslušná omezení provozu nejsou s největší pravděpodobností iniciována lidmi aktivně využívajícími kolo k jízdě po městě, nebo si to aspoň neumím představit. Většina z nich totiž cyklistům nijak nepomáhá.
2. Většina "cyklostezek" českých měst jsou jen zabrané části chodníků či silnic, náklady tudíž takřka nula. Takhle se totiž honí čísla, kterými se lze prezentovat. Chodník se k jízdě na kole příliš nehodí kvůli nerovnostem, navíc musíte dávat neustále pozor na chodce, zatímco po silnici lze jezdit i bez cyklopruhu.
3. Auta zkrátka okupují veřejný prostor (kola samozřejmě také, akorát méně). Ta parkující ještě daleko víc než ta popojíždějící (na druhou stranu nesmrdí). Pohled na masu aut souvisle lemující snad všechny postranní ulice Vinohrad a Vršovic je fakt k pláči.
O lebensraum se odjakživa vede boj a bude se vést i dál. Nevím, proč autor fňuká.
4. Zajímalo by mě, zda autor v obleku i spí. Já sice jezdím do práce pouhé 3 km, ale i tak se převlékám. Civil (v mém případě většinou neformální) si nechávám v kanclu. Přezouvám se i na řízení auta, potřebuji-li někam dorazit formálně oblečen a obut (v lakýrkách fakt neřídím).
5. Bohatá společnost sice skutečně více mrhá prostředky, ale absolutně netuším, jak by se zpomalil ekonomický růst změnou dopravního prostředku. Zácpa je zácpa, byť to bude zácpa lidí jedoucích na oslech, přičemž kolo i osel zabírají méně místa než auto. Zastaví-li se provoz úplně, kolo i osla lze pořád vést po chodníku, auto nikoliv. Aha, takže klasická záměna příčiny a následku. Bohatství vede k plýtvání, nikoli naopak.
Jinak "ekobuzeraci", jakkoli ji nesnáším, bych nenazýval ekoterorismem.
P.S.: Gutovka byla to jejich pražské hřiště. Doporučuju podívat se na fotky.
Oslí můstek - nedávno jsme se se strýcem bavili, že nejvíc nejlepší prolézačka byla zeměkoule, která se točila na betonovém kruhovém základu. Když si to teď představím, nechápu, že jsme z ní vylezli živí :D
Oprava: kurt tam jeden je:
https://www.google.cz/maps/place/Dětské+hřiště+U+Vodárny/@50.0759273,14.4478693,177m/data=!3m2!1e3!4b1!4m8!1m2!2m1!1sstreet+view!3m4!1s0x470b9483145e0df3:0xe3276d6ad7f7e471!8m2!3d50.0759264!4d14.4484178
Ale těžko za tu cenu.