Kecáliště

upraveno 29. června 2011 v Rozličný pokec
Přenesli jste se v určité diskuzi extrémně daleko od tématu? Nevíte co s tím? Nechce se vám kvůli nějaké malichernosti zakládat nový topic. Sem s tím!!! Multi-tematický topič na cokoliv....
1530531533535536581

Komentáře

  • flanker.27flanker.27 Příslušník pražské hospody :)
    Nesouhlasím sice úplně se vším, ale hodně se mi líbí ta pasáž o tom, jak člověk automaticky předpokládá, že ten druhý sám pozná, co ten první cítí, na co myslí, co ho trápí a považuje jaksi za ponižující to říci přímo. Od toho jsou takové ty scény "Nejsi nějaká naštvaná?" - "NE!" (přeloženo: když to neumíš pochopit sám, tak se neptej :-D ). A pak na to navazuje povídání o "učení".
  • To o učení sby se dali aplikovat snad na každý vztah.
    A s kterými úseky nesouhlasíš?
  • flanker.27flanker.27 Příslušník pražské hospody :)
    Třeba dokážu být otevřený k tomu, komu věřím, nedělá mi problém říct "potřebuju tě", alespoň pokud je to někdo o kom vím, že zase potřebuje mě. Ale to je záležitost individuální zkušenosti.
  • AvivAviv
    upraveno 18. října 2018
    No jo a když si nejsi jistý, jestli ten druhý potřebuje tebe, když jde o vypětou situaci, máš blíž k skrývání potřeby za lhostejnost, alebo k prísnej kritickosti? Odpoveď nemusíš zdieľať.
  • flanker.27flanker.27 Příslušník pražské hospody :)
    No, za partnerku bych si nevybral ženu, před kterou bych se bál vyznat z osobních pocitů, nějak se před ní styděl, kamufloval pocity a podobně, kdybych měl pocit, že by se na mě nechtěla obrátit a podobně. Podle mě to není ani trochu těžké poznat po pár minutách. To mluvím z osobní zkušenosti.
    Ostatně nemyslím, že bych k tomu přistupoval jinak třeba v práci, že bych si třeba hrál na nějakého übermensch, abych zakryl nejistotu. Konečně, v předstírání bych nebyl dobrý, ani kdybych chtěl, asi jako Kryton :)

    LISTER: Krytone, poznám, když lžeš. Podupáváš pravou nohou. Ani o tom nevíš.
    KRYTON: Nesmysl. (Podupává silněji) Já se nebojím zemřít. (Stále silněji) Vůbec se smrti nebojím. (Jeho noha teď skáče tak, že hýbe celým tělem) Věřím v křemíkové nebe! Věřím v posmrtný život androidů! Ještě jste se nezbavil těch pout!?
  • EdemEdem GRRM jediny Boh Ice&Fire
    @Terezička odmeny. O k ale zase ta ista logika potom preco by som zamestnaval muzov. Je lepsie mat zeny na danych poziciach, kedze im mozu dat mensie odmeny.
  • Kdyby měl zaměstnané pouze ženy, tak by zaměstnavatel ty odměny stejně už někomu dal. Hypotéza, jestli ji správně chápu, je, že když má na čtyři odměny a dva lidi - muže ženu, tak než aby dal dva a dva, raději dá tři a jedna.
  • JoserJoser persona non grata
    Tenhle článek mě doslova nadzvedl ze židle. Arogantní hovado, co si myslí že si všude může jezdit autem a ničit tak ostatním vzduch a životní prostředí se rozčiluje nad těmi pár cyklopruhy, co v poslední době v Praze vznikly. Určitě ho pár namalovaných čar při vození jeho velectěné prdele šíleně omezuje. Vtipné je, že ony zácpy cyklistů, před kterými varuje, už v Kodani reálně existují, ale narozdíl od aut nikomu nevadí, protože jsou celkem plynulé a neomezují ostatní. Ekonom, který ještě dnes nechápe význam externalit a jsou mu u prdele nedávná zjištění vědců ohledně změn klimatu by měl vrátit diplom. Sice se považuji za celkem umírněného, v rámci jistých možností liberálního komunistu, ale při četbě podobných bullshitů mám tendenci podobným lidem zabavit všechen majetek a nahnat před popravčí četu :twisted:

    https://www.reflex.cz/clanek/komentare/90617/vladimir-pikora-cykliste-peklo-ridice-aneb-kdyz-mensina-tyranizuje-vetsinu-a-rika-tomu-pokrok.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&fbclid=IwAR1_k9HC-A5EXrxmuIws90WK1A0Y-ujPUglPlhBRCSG9NATl41EpxcN8LFk
  • Chápu tvé rozčilení. Báječné, jak si nespojil, že jeho splodiny ovplyvňují jiné lidi a že je to obdobné s neotravovaním místního vodního zdroje chemikáliemi.
    Ale tie kolíky naozaj pôsobia kontraproduktívne.
    Keď tam zmieňuje, že videl asi dvoch cyklistov a jednu kolobežku, v istom zmysle trafil klinec po hlavičke. Nátlak na uprednostnenie bicyklov na ceste vznikol, ale asi nestačí, asi treba začať motivovať aj z iných smerov, aby tie cyklotrasy začali byť fakt používané a áut z ukráteného priestoru ubudlo. Na závěr to o plicích je docela dobré, to zaručene niekoho odrádza.
    Taky je dobrá poznámka o prevýšeniach a snehu. Nutno řící, že sníh už není, co býval a na vozovce je stejně brzy na kaši, ale uznávám, že kola mají míň topivý efekt. Tak asi ten pluh, no. Ale na té okolíkované části těžko.
    To s kostýmky nic moc, protože lodičky si muže nazout v práci, nemusí v nich přijet.
    Taky chování cyklistu - čím víc, tím disciplinovanější se musí stát.
    A přirozený vývoj vs umělé říztení se mu sakra povedl jako závěr. Musíš eko opatrenia prispôsobiť prostrediu. Ťažko budeš nútiť ľudí k nejakému nariadeniu, keď neadresuješ komplikácie, ku ktorým to vedie. Extra zelenú politiku a životné štýly si naozaj môžu dovoliť skôr len tí bohatší. Zefektívniť dopravu ako takú je jednoznačne dobrá poznámka.
    A se spotřebností a rastem udeřil klinec po hlavičce, což ale nemyslím, jako jeho obhajobu, ale fakt, jež zelení nemohou ignorovat, jestli chtějí být efektivní. A je to mizérie, protože současný trend, přímo nevyhnutnost naspeedovaného rastu je podobný spíš rakovině. Jestli tenhle gordický uzol muže rozseknout jen meč katastrofy, jež vyhladí značnou část lidstva, tak budu velice sklamaná, ale vubec ne překvapená.
    Ešte by bola zaujímavá otázka, koľko z tých áut je použitých na rozvoz niečoho, čo sa na bicykel proste nevôjde a koľko na prevoz osoby/ôb, ktoré by mohli sadnúť na bicykel. Ďalej ako ďaleko idú a teda, či sa dajú nahradiť bicyklom, alebo by to s ohľadom na vzdialenosť bola nereálna požiadavka.
  • Mňa správanie vodičov voči cyklistom v premávke hnevá, a to jazdím len u nás po obci. Je jedno, že jazdím po správnej strane, je úplne jedno, že pri odbočovaní ukážem smer, skrátka, ten v aute má vždy prednosť. Ideš po kraji cesty, nikde nie je iné vozidlo, ale on aj napriek tomu, že má tri metre miesta prejde tak, že ťa skoro zachytí. Si na hlavnej ceste, ukážeš, že odbočuješ, ale aj tak ťa skoro naberie, len aby bol prvý.
    Bicykle sú super spôsob prepravy - ekologický, nenáročný, len by to chcelo trošku tolerancie od ostatných účastníkov cestnej premávky :-(
  • Tenhle přístup, který popisuješ, tak trocha odpovídá tónu, jež autor článku používá. Podráždi už len čítať o tých príhodách. Počula som zas aj sťažnosti vodičov na cyklistov. Môj dojem je, že je to ešte technicky nedomyslené a jedny si na druhých na tom istom priestore zatiaľ nezvykli. A teda jako měli by a co nejrychleji.
  • @Aviv ono je to také obojstranné - vodiči hnevajú cyklistov a cyklisti vodičov. Jasné že medzi jednými aj druhými sa nájdu blbci, ale to auto je stále "silnejšie" než bicykel, a teda aj cyklista je voči vodičovi zraniteľnejší. Minimálne preto by vodiči mali byť ohľaduplní voči cyklistom (čo platí aj naopak), najmä ak cyklista dodržiava cestné predpisy a oni ich prestupujú v duchu hesla "ja som vodič, kto je na ceste viac". Ja nešoférujem, a teda sa neviem vžiť do pozície nahnevaných šoférov, ale ako cyklistka a chodkyňa sa cítim v rámci premávky nerešpektovaná a niekedy priam ohrozovaná.
  • Na dodržiavajúceho by teda fakt mali byť slušní.
  • JoserJoser persona non grata
    Podle mě je to prostě škoda, češi jsou sexistický národ a i když původní záměr ankety evidentně nezafungoval jak měl, bylo dobře, že alespoň někdo na tyto ponižující reklamy důrazně upozorňoval. Já osobně jsem nominoval MP Praha a jsem zvědavý, co bude dál.

    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/galerie-sexisticke-prasatecko-bude-letos-naposled-kdo-si-odn/r~64b51962d2e411e8b3e20cc47ab5f122/r~d55d4310d2c611e899900cc47ab5f122/

    https://video.aktualne.cz/z-domova/sex-prodava-tady-jsou-reklamy-nominovane-na-sexisticke-prasa/r~ebec4eaad37f11e8b634ac1f6b220ee8/?utm_source=centrumHP&utm_medium=dynamicleadbox&utm_content=default&utm_term=position-3&utm_campaign=OverrideDynamiclead

  • když fašista zapomene že není na internetu
  • flanker.27flanker.27 Příslušník pražské hospody :)
    Jo, to jsou ti, co melou o rovnosti ras a pohlaví, ale dovolí si jen na ženskou.
  • flanker.27flanker.27 Příslušník pražské hospody :)
    Mimochodem, postoj Stephena Frye k politické koreknosti:



    Tohle mám nejradši, když se ozve člověk, v jehož prospěch by vlastně PK měla být směřována. A mluví o zdvořilosti a o tom, kdo přináší pokrok.
    (členem debaty byl i Peterson :) )
  • JoserJoser persona non grata
    @DanielSvatoš čert vem video, ale z mých zkušeností by se za fašisty dali označit trumptardi. A k tomu ještě 11. září, dějinný okamžik stvoření amerického národa a vývozu liberální demokracie. Jo, vdovička si zasloužila plácnout.
  • JoserJoser persona non grata
    @flanker.27 Tohle mám taky rád, hlavně ty chvíle nekorektnosti k nekorektním persónám.
  • Tyrion LannisterTyrion Lannister The Mannis strikes back!!!!!!
    upraveno 20. října 2018
    @Joser Naštěstí pro něj to neudělal, jinak by ho rozhodně vyváznout tak snadno nenechal :P
  • upraveno 22. října 2018
    @Joser: jestli někdo fakt vykolíkoval cyklopruhy, tj. fyzicky je oddělil od zbytku silnice, tak se nedivím, že to ten chudák neustál a muselo to ven :-)

    Tenhle pátek jsem měl nějaké vyřizování v Praze, a protože jsem cestou zpět potřeboval odvézt objemnější náklad, přijel jsem autem. Nejprve jsem ve čtvrtek večer (záměrně jsem dorazil až po 22h) hledal asi 15 min místo k parkování a nenašel - nakonec jsem to hodil na noc do zpoplatněné zóny a ráno šel přeparkovat nějakých 10 min ostré chůze od místa, kde jsem přespával.

    V pátek jsem vyrazil pěšky vyřídit své záležitosti (pro Pražáky: od Olšan do Trojanky pod Karlovým náměstím), což mi zabralo míň času než celá předchozí anabáze s parkováním.

    Co se samotné jízdy týče, zdaleka největší prostoje vznikají na semaforech, které musejí kdovíproč být v provozu i pozdě večer - řadový městský popojížděč už nejspíš netuší, jak fungují dopravní značky. Potkal jsem sice i pár cyklistů, ale nezdrželi mě o nic dál, než k nejbližší červené, kde bych stál stejně.

    Mimochodem, jediné inkriminované místo, kde skutečně nešlo cyklistu bezpečně objet, má na svědomí nesmyslně široký tramvajový pás (přes metr a půl od vnější koleje) vydlážděný nad úroveň vozovky.

    K článku samotnému:
    1. Příslušná omezení provozu nejsou s největší pravděpodobností iniciována lidmi aktivně využívajícími kolo k jízdě po městě, nebo si to aspoň neumím představit. Většina z nich totiž cyklistům nijak nepomáhá.

    2. Většina "cyklostezek" českých měst jsou jen zabrané části chodníků či silnic, náklady tudíž takřka nula. Takhle se totiž honí čísla, kterými se lze prezentovat. Chodník se k jízdě na kole příliš nehodí kvůli nerovnostem, navíc musíte dávat neustále pozor na chodce, zatímco po silnici lze jezdit i bez cyklopruhu.

    3. Auta zkrátka okupují veřejný prostor (kola samozřejmě také, akorát méně). Ta parkující ještě daleko víc než ta popojíždějící (na druhou stranu nesmrdí). Pohled na masu aut souvisle lemující snad všechny postranní ulice Vinohrad a Vršovic je fakt k pláči.

    O lebensraum se odjakživa vede boj a bude se vést i dál. Nevím, proč autor fňuká.

    4. Zajímalo by mě, zda autor v obleku i spí. Já sice jezdím do práce pouhé 3 km, ale i tak se převlékám. Civil (v mém případě většinou neformální) si nechávám v kanclu. Přezouvám se i na řízení auta, potřebuji-li někam dorazit formálně oblečen a obut (v lakýrkách fakt neřídím).

    5. Bohatá společnost sice skutečně více mrhá prostředky, ale absolutně netuším, jak by se zpomalil ekonomický růst změnou dopravního prostředku.
    Když vyženeme z města všechna auta a všichni budou jezdit do práce na kole, bude sice Praha bez emisí, ale zácpy aut nahradí zácpy cyklistů, vzrostou časové ztráty na úkor tvořivé práce a tep města zpomalí.
    Zácpa je zácpa, byť to bude zácpa lidí jedoucích na oslech, přičemž kolo i osel zabírají méně místa než auto. Zastaví-li se provoz úplně, kolo i osla lze pořád vést po chodníku, auto nikoliv.
    Méně spotřebovávat znamená méně vyrábět a chudnout.
    Aha, takže klasická záměna příčiny a následku. Bohatství vede k plýtvání, nikoli naopak.

    Jinak "ekobuzeraci", jakkoli ji nesnáším, bych nenazýval ekoterorismem.
  • flanker.27flanker.27 Příslušník pražské hospody :)
    Jenom bych to doplnil. Chápu, že automobilisti se chovají často arogantně k cyklistům, leč na druhou stranu cyklisti se často chovají arogantně k pěším. Třeba na mé běžecké trase (mezi Řepy a Hostivicemi/Hostivicí - obojí je dle pravidel možné) se dost nezřídka stává, že dva cyklisté jedou vedle sebe tak dokonale, že zaberou celou cestu, chodec či běžec jim hlavu nedělají. Že by se na chvíli zařadili za sebe? Proč? Oni mají přilbu... :twisted:
  • Takže je to spíš takové jen aby bylo a pěkně diletantské? No tak to se nedivím, že nikdo není spokojen. To je podle mně částečně i duvod, proč ruzná hnutí pusobí nenasytněji, než jsou (vyjma procento opravdu cvaklých členu). Autorita se tváří, že pro ně něco udělá, ale buďto to má tak jen vypadat, nebo se jim nechtělo se s tím babrat a když pak hnutí připomínkuje, že je třeba se snažit víc, protože tohle se vlastně minulo účinkem, tak vpadají špatně a obzvlášť pro ty, jež vnímají, že výsledek požadavku hnutí je teda pěkně blbý, nebo omezující, ale nedorazilo k nim, že to vlastně není zcela to, co si hnutí objednalo.
  • flanker.27flanker.27 Příslušník pražské hospody :)
    @Aviv No, třeba u nás v Řepích. Na cyklostezku se jednoho krásného dne proměnila část pruhu namalováním přerušovaných čar a vybarvením na červeno. Ještě aby to byla větší legrace, byla to vnitřní, levá část pruhu, ta pravá, vnější, stále slouží jako parkovací pruh. Takže je to zprava doleva parkovací pruh, cyklostezka uprostřed, jízdní pruh. A mám dojem, že na tohle městská část dostala dotaci...
  • Tyhle dotace... U nás se jedna napríklad dostala na vybetónovanú plochu. :wall:
  • flanker.27flanker.27 Příslušník pražské hospody :)
    To je problém, když ty peníze jdou "zdaleka". Tak například v Praze v Korunní u Vinohradské vodárenské věže je dětské hřiště postavené za peníze EU. Jako je hezké, ale když si na ceduli u toho člověk přečte postaveno z evropských fondů za 20. mil Kč... Za 20 milionů by se dal postavit nový Dům dětí a mládeže, ne jedno hřiště, i když velké.
  • @flanker.27 Hele, ony ty dětské hřiště, když tam nechceš naházet jen tak nějaké průlezky, drahé jsou (i když 20 mega je přes čáru). Teď jsem dělala dohled právě při stavbě pididětského hřiště v Opavě , tak jsem si popovídala s pány, co ho stavěli. Mimojiné mi ukazovali i fotky hřiští, co stavěli za šílené prachy v Pze, ale já být děcko, tak tam bydlím. Fakt už to jsou promakané věci, které mají smysl. No a materiál nemůže být nějaký papundekl, aby to nějakou dobu vydrželo, ty dětičky jsou schopné zlikvidovat všechno.
    P.S.: Gutovka byla to jejich pražské hřiště. Doporučuju podívat se na fotky.
  • flanker.27flanker.27 Příslušník pražské hospody :)
    @brbr To vinohradské hřiště - dřevěná věž, prolejzačky s provazy, nic co bych nečekal. Když to porovnám s kontrolou Pražských hřbitovů, kde se za cca stovky tisíc až jednotky milionů rekonstruují a restaurují na Olšanech významné hrobky, kde jsou třeba zlaté střechy, obrazy Od Alše a sochařská výzdoba od Myslbeka, tak je to vážně trochu jinde...
  • KrisaKrisa Co může zmoknout, může zmoknout.
    @flanker.27 Ono na dětském hřišti je dost významnou položkou i povrch na zemi (takový ten měkký asi tartan? - musí mít i dobrý základ, na který se položí). Z hrobu pravděpodobně nikdo neupadne a nerozbije si držku na šutrech/betonu.

    Oslí můstek - nedávno jsme se se strýcem bavili, že nejvíc nejlepší prolézačka byla zeměkoule, která se točila na betonovém kruhovém základu. Když si to teď představím, nechápu, že jsme z ní vylezli živí :D
  • flanker.27flanker.27 Příslušník pražské hospody :)
    upraveno 21. října 2018
Abys mohl komentovat, musíš se přihlásit nebo zaregistrovat.