12 dôvodov prečo bojkotovať GoT
12 dôvodov prečo by sme mali bojkotovať GoT od Stephensona Billingse
Mágia, sex a socializmus tvoria strašnú trojicu. A napriek tomu jeden televízny program nemá problém propagovať tínedžerom práve tieto myšlienky. Hra o tróny (Game of Thrones), najnovší hit na stanici HBO, skutočne prekročil všetky hranice slušnosti s týmto pohoršujúcim sci-fi seriálom a už je na čase, aby...
Číst celý článek zde
Mágia, sex a socializmus tvoria strašnú trojicu. A napriek tomu jeden televízny program nemá problém propagovať tínedžerom práve tieto myšlienky. Hra o tróny (Game of Thrones), najnovší hit na stanici HBO, skutočne prekročil všetky hranice slušnosti s týmto pohoršujúcim sci-fi seriálom a už je na čase, aby...
Číst celý článek zde
Abys mohl komentovat, musíš se přihlásit nebo zaregistrovat.
Komentáře
A až potom som začal hovoriť vážne...
Neviem ako inak to ešte vysvetliť, skús iPhonovú aplikáciu "Zmysel pre humor" :D
Věčný zatracení? Věčný muka? Lidskej život trvá konečně dlouho a z jistýho hlediska se dá brát množství zla, který někdo dokáže spáchat taky jako konečný. A za konečný zlo nekonečnej trest, to je mi pěkná spravedlnost.
A na druhou stranu nekonečný štěstí v ráji? Jak si představíte nekonečný štěstí? Neni štěstí štěstím právě svojí výjimečností? Tim, že se tak vymyká nad ostatní pocity? To vám v ráji do mozku napíchaj nekonečnej proud endorfinů, kterej vás postupně zbaví schopnosti rozlišit cokoli jinýho a posuzení, zda cejtim štěstí nebo ne ztratí jakejkoli smysl? Aspoň do tý doby než se ufetuju?
Kdepak, kalkulačky prostě umřou.
Drobný úryvek:
Všichni lidé jsou blázniví. Člověk je báječná kuriozita. Je ztělesněným sarkasmem. A přitom lichometně a naprosto upřímně nazývá sám sebe „Nejušlechtilejším výtvorem Božím“. A není to pro něho žádná nová myšlenka, mluví o tom už celé věky a věří tomu. Věří tomu, a v celé jeho rase se nenašel nikdo, kdo by se tomu vysmál.
K tomu ke všemu – promiňte, jestli je toho na vás až příliš – si o sobě myslí, že je Stvořitelův mazlíček. Věří, že je na něho Stvořitel hrdý, věří dokonce, že ho Stvořitel miluje, a to vášnivě, že prosedí celé noci v obdivných myšlenkách na něho, ano, že nad ním bdí a chrání ho před všemi potížemi. Modlí se k Němu a domnívá se, že náš Pán mu naslouchá. Co říkáte něčemu tak výstřednímu? Člověk cpe do svých modliteb nemotorné, tupé a květnaté pochlebné řečičky a myslí si, že náš Pán sedí a vrní nad těmi přemrštěnostmi blahem a má z nich radost. Modlí se o pomoc, o přízeň, o ochranu každý den a dělá to s nadějí a důvěrou, i když na žádnou ze svých modliteb nikdy nedostal žádnou odpověď. Každodenní urážky a porážky ho neodradí, drmolí své modlitby dál. A musím vám vyrazit dech ještě něčím: člověk myslí, že přijde do nebe! Z vlastních peněz si platí kazatele, kteří mu to namlouvají.
Lidé vlastně vůbec nemyslí: pouze si myslí, že myslí. S ohledem na daný stav věcí myslet nemohou. Necelé dvě lidské bytosti z deseti tisíc mají něco, čím by se dalo myslet.
Člověk je zkrátka div všech divů! Kéž bych věděl, kdo ho vynalezl.
Každému člověku na Zemi je dána jistá porce intelektu, větší nebo menší, a ať je taková či onaká, je na ni nesmírně hrdý. Když padne zmínka o jménech impozantních intelektuálních velikánů této rasy, lidská srdce se dmou pýchou, lidé milují pohádky o jejich skvělých výkonech. V žilách všech lidí přece proudí tatáž krev a tím, že se vzdává úcta velikánům, vzdává se vlastně úcta i tomu nejposlednějšímu člověku. Ejhle, co dokáže lidský mozek, volá člověk; a vypočítává seznam proslulých osobností všech věků, poukazuje na nehynoucí literární díla, jež tito lidé dali světu, na mechanické divy, jež vynalezli, na slávu, kterou ověnčili vědy a umění. Smeká před nimi jako před králi, vzdává jim nejvyšší hold, jakého je schopno jeho jásající srdce – vyzvedá intelekt nad všechno jiné ve svém světě, staví mu pod klenbou nebes trůn ničemu jinému nedostupný. A pak jde a vymyslí si nebe, které neobsahuje ani drobeček intelektu!
Není to podivné? Není to zvrácené? Není to zarážející? A při vší neuvěřitelnosti je tomu opravdu tak, jak jsem vám vylíčil. Tenhle upřímný ctitel intelektu a jeho exaltovaný obdivovatel zde na Zemi vynalezl náboženství a nebe, která se před intelektem vůbec nesklánějí, která si jej neváží, ničím jej nepodporují – která intelekt vlastně vůbec neberou na vědomí.
Mohu vám dát černé na bílém: v lidském nebi neexistuje naprosto nic, na čem by se intelekt mohl brousit, z čeho by mohl žít. Za rok by tam shnil – shnil a zasmrádl. Shnil by a zasmrádl – a v tomto stadiu by se jeho nositel stal svatým. Požehnaný jev: neboť pouze světec by mohl vydržet rozkoše toho blázince a brajglu.
A s tou prvou časťou o rozdiele boha židovského a kresťanského musím súhlasiť, to som si všimol minimálne pri tom príbehu s... Ako sa volal? Izachiáš, či čo? Neviem, ale tam som si všimol, že židia majú akého krutého boha a krsťania si ho len.. zmiernili :)
Indové věřej pro změnu na reinkarnaci, tak se nějak dohodněte :)
Keď zomrieme, prídeme do Raja kde bude Sitko života a smrti, takže tam zostaneme, kým nám neschvália víza späť na Zem :D
Povšimli jste si, že lidská bytost je prostě kuriozita.
Starý a Nový zákon je velice zajímavá kniha. Je v ní kus krví zbrocených dějin, řada mravních naučení a spousta obscenit. A tisíce lží.
Bibli nápadně tedy chybí originalita, což je pochopitelné.
Co dělat? Uvěříme-li spolu s lidmi, že krutosti vymyslel Bůh, budeme pomlouvat Boha. Uvěříme-li, že je vymysleli sami lidé, budeme pomlouvat je.
Teď však mohli páchat zlo – a trpět za to; teď si osvojili vlastnost, kterou církev prohlašuje za neocenitelnou: Mravní smysl. Onen smysl, který odlišuje člověka od zvířete a staví ho nad zvíře. Místo toho, aby ho stavěl pod zvíře – našinec by předpokládal, že právě tam by patřil, neboť má stále plnou hlavu špinavostí a je vinen, kdežto zvíře má v hlavě čisto a je nevinné. Je to, jako bychom přikládali větší hodnotu hodinkám, které se prostě musí opožďovat nebo předcházet, a nikoli hodinkám, které za všech okolností musí jít přesně.
Zrodil se stud a někteří lidé si jej od té doby cení, i když by je jistě přivedlo do rozpaků, kdyby měli vysvětlit proč.
Adam a Eva přišli na svět nazí a nestydatí – nazí a nezkažení, a žádný z jejich potomků nikdy nepřišel na svět jiný. Všichni se narodili nazí, nestydatí a s čistým svědomím. Narodili se beze studu. Stud a špinavé myšlenky si museli osvojit, jinak to nešlo. První povinností křesťanské matky je pošpinit mysl svého dítěte, a ona tuto povinnost nezanedbává. Její klouček vyroste, stane se misionářem a vydá se k nevinným divochům a civilizovaným Japoncům, a špiní zase jejich mysli. Načež oni si přivlastní stud, zakryjí si těla a přestanou se společně koupat nazí.
A k Twainovi. Je veľmi pokrokové, keď morálku a to, že ľudia považujú časť svojho správania za zlé niekto označí za to, čo nás robí horšími ako zvieratá a vlastne nedokonalejšími tvormi. Pritom všetky tieto veci vyplývajú z toho, že ľudia sú uvedomelé bytosti(my veriaci pridávame aj časť s dušou, ale aj keď túto časť pre tento moment odignorujeme, zostáva zmysel nezmenený) a teda dokonalejší než zvieratá. Napríklad, z inštinktívneho "neskazeného" chovania vyplýva párenie na základe fyzickej dokonalosti alebo prípadné znásilnenie samice samcom. No problem. Nie je jedlo, matka zožerie deti, aby mala výživu aspoň pre seba. No problem. Nepáčiš sa mi, Zabijem ťa. No problem. Aj keď podľa Marka Twaina je toto možno dokonalejší systém ako ľudská morálka. Žiaľ, už sa ho na to spýtať nemôžem.
Nicméně konkrétně jsem myslel dědičný hřích a celou logiku křtu. Vy byste špatně spali, kdyby vás nepolili trochou vody a neřekli, že jste očištěný od hříchu. Bez toho byste asi přišli do pekla. Placka nebo víno jsou pro vás tělo někoho dávno mrtvýho. Zritualizovali jste spoustu úkonů, protože se bojíte síly svý vlastní morálky, svýho vlastního svědomí. Říkáte, že úkon činíte před bohem. Člověk, vy sami, jste pro sebe málo. Nedůvěřujete si, tak přivoláváte vyšší sílu, která bude rozhodovat za vás. A pak, když už provedete něco špatnýho, jdete si ulevit do něčího ucha a vyfásnete pár otčenášů a zdrávasů. Stydíte se za sexuální pud, za něco tak přirozenýho jako hlad a žízeň. Bojíte se, že nezvládnete sami sebe, tak jste si vymysleli soubor pravidel, kterej vám potom už přeroste přes hlavu a ty pravidla dodržujete pro ně samotný, ne pro smysl, kterej možná kdysi mohly mít. Děláte si monopol na slušnost, na morálku.
Církev vydala novou příručku pro exorcisty. Udržuje dogma o neomylnosti papeže. Zakrejvá pedofilii kněží. Udržuje při životě pitomej celibát. Káže nebesa a čeká na majetky.
Naprosto mě nezajímá, co je horšího nebo lepšího ve starym nebo novym zákoně, nevim že by se bible nějak rozdělila, je to součást jednoho celku.
A málem bych zapomněl. Furt mluvíte o lásce. Ale skutečná láska nemá s bohem společný ani kulový. Nikoho a nikdy nemůžu milovat víc než jsem miloval svojí ženu a nikdo víc nemiloval mě než ona.
A jasné, lebo každý kňaz je bohatý, má dom, auto, proste super zabezpečený život. A ohľadom majetkov, choď si niekedy na Silvestra na omšu a vypočuj si vyúčtovanie, ktoré sa vtedy robí. Zistíš, že len osvetlenie kostola sú tisíce eur, vykurovanie ďalšie a že tá Cirkev nemá len obrovské príjmy, ale aj obrovské výdaje, ktoré sa používajú na jej chod.
Ale z jednej časti, čo si napísal začínam chápať, že niečo vysvetľovať je vlastne zbytočné. Keď niekto absolútne odmieta uznať názor iných a kritizuje Cirkev a veriacich za samotnú vieru, nie za to, čo mnohí robia, tak to je už fakt stratený prípad.
Ale keď už sme začali, tak sa idem pustiť do ateistov tak, ako sa ty púšťaš do kresťanov:
Akékoľvek pripustenie čohokoľvek vyššieho ako človek je neprípustné, lebo by ste tým museli uznať, že nie ste najlepší, že nemusíte mať vo všetkom pravdu, že vaše rozhodnutia nemusia byť správne. Vytvárate si morálku podľa toho, čo sa vám hodí. Fajn, chcem sex, tak idem s prvou, ktorá povie áno. Môžem niečo ukradnúť bez potrestania, tak prečo nie? Niekto má iný názor, tak ho úplne zvozím pod čiernu zem, lebo to moje je najlepšie a žiadna Cirkev nemá nárok povedať svoj názor. Ale ja si môžem hovoriť do veriacich čo chcem, veď ja som ten múdry, ten, čo vie, ako je to všetko správne.
Nehodí sa to zrovna na teba? No, to, čo si písal sa nehodí zrovna na mňa, ale čo, veď všetci kresťania sú rovnakí.
ta veta, je vytrhnuta z kontextu, zamienas pojem dobry krestan s ucenikom
ucenik sa ma zriect uplne vsetkeho a postavit Boha ako prioritu, zriect sa rodiny
Jinak schazovat odpovědnost za své činy na jakousi "vyšší moc" mi přijde jako alibistické a ubohé.
Why should it be that it's perfectly legitimate to support the Labour party or the Conservative party, Republicans or Democrats, this model of economics versus that, Macintosh instead of Windows but to have an opinion about how the Universe began, about who created the Universe... no, that's holy? What does that mean? Why do we ring-fence that for any other reason other than that we've just got used to doing so? There's no other reason at all, it's just one of those things that crept into being, and once that loop gets going it's very, very powerful. So, we are used to not challenging religious ideas but it's very interesting how much of a furore Richard creates when he does it! Everybody gets absolutely frantic about it because you're not allowed to say these things. Yet when you look at it rationally there is no reason why those ideas shouldn't be as open to debate as any other, except that we have agreed somehow between us that they shouldn't be. Viz dříve řečené. Bez ohlerdu na to, co bylo řečeno, pořád jsi zakletý v představě, že křesťani mají morálku a ateisti ne. Blbost a důkaz, že víra opravdu omezuje :) Už to tu padlo mnohokrát. Morálka je vytvořená člověkem, mění se vyvíjí. Nebo mi chceš s vážnou tváří tvrdit, že ta jediná je ta biblická a tudíž budeme kamenovat za braní jména božího nadarmo, odsoudíme sex, který není veden za účelem zplození potomka?
kedze krestan ma byt otvoreny pocatiu, tak to o antikoncepcii je podla mna uplne jasne
a planovane rodicovstvo je tiez agendou krestanov, nik ho neodsudzuje
Nicméně pro křesťany resp. židy je smilstvo jakýkoli styk mimo manželství, to je smilstvo. Sex s antikoncepcí je sex pro rozkoš, zakázáno.
Mimochodem je zajímavý, že to odsuzování rozkoše má náožesntví společný s jinejma ideologiema, např. "socialistická morálka" se na to taky celkem ksichtila. Nejlepší zdůvodnění jsem našel asi v Orwellově 1984, kde Winston o tomhle uvažuje a dochází k tomu, že při sexu člověk v návalu rozkoše ztrácí ze zřetele ideologii a strach. Takže když člověk nemá myšlenky na to "vznešené a vyšší", je to nebezpečí. Ať už je to vyšší bůh nebo velký bratr, musí mysl člověka ovládat neustále, musí být zdrojem lásky i strachu