TV seriály

upraveno 23. ledna 2011 v Film a televize
Hra o trůny se chystá do vysílání na jaře roku 2011. Jaká bude její konkurence? Poradí si HBO s vycházející hvězdou na produkčním poli stanicí Starz a jejími projekty Spartacus, Pillars of the Earth a zejména pak fantasy Camelot? V pozadí bude jistě číhat i projekt od tvůrců Tudorovců Borgias. Nebo bude největším oříškem sesterský projekt Boardwalk Empire? Či překvapí někdo jiný?



Vím, některé seriály se časově přímo nepotkají, ale to nemůže diskuzi nijak škodit a to tu tu jde hlavně. Takže se nenechte omezovat těmihle mými žblepty. :-)
1290291293295296361

Komentáře

  • flanker.27flanker.27 Příslušník pražské hospody :)
    @Everett_Young Jenže já z principu nesnáším to scénáristické odsuzování lidí nejlépe skrze nějakou jinou entitu (robota, emzáka jako ve Dnu, kdy se zastavila Země a podobně). Je mi to z duše protivné. A takové ty zvraty v jednání "z mírumilovného je najednou zabiják", aniž by to dávalo smysl, jen si děláme čárku za jeden "šokézní" zvrat navíc, ty už mě tuplem serou (nadto prvky "dáme tam zabijáka holčinu, protože je to kůl, pár puberťáků si ho u toho vyhoní a ještě splníme džendrové kvó kvó kvóty"). Já mám rád, když motivace dávají smysl, když postavy nějaký logický vývoj, když jsou schopny postavy dobrat se toho, co chtějí, a ze všeho nejvíc, když to má dopředu promylšný rámec a ne takový, který se podřizuje počtu dílů/sérií. Logika "postava A by v reálu udělala věc 1, ale protože to by pak nemohl navázat další díl, necháme jí udělat věc 2" je mi proti srsti.
    Ano, znovu jsem vyjmenoval všechny podstatné důvody, proč mě většina moderních seriálů otevřeně řečeno sere a když už něco vyberu, je to po pečlivé úvaze.
  • Dík... :oops:
  • @flanker.27 právě v uvěřitelnosti motivací a povahovych kotrmelcích je největší problém Westworldu. Další věc, co mě nakrkla, všechny ženské na lidské straně parku mají větší koule než šéf ochranky a nutnou slovní zásobu dlaždiče, tedy jsou jak přes kopírák. Jakoby Nolan neznal jiný předobraz silné inteligentní (o té inteligenci lze polemizovat, třeba u té hlavní šéfky, či co to tam přijelo) ženské. Takže je každá Ripleyová s hrubším slovníkem a bez toho, co z Ripleyové dělalo ženskou.
  • flanker.27flanker.27 Příslušník pražské hospody :)
    @Dreamer Přesně co bych očekával. Takhle asi brzo bude vypadat veškerá tvorba.
  • upraveno 9. prosince 2016
    Jednou z největších slabin příběhové stránky seriálu je back story Muže v černém, který je od počátku představován jako extra třída, tedy má jistou plot armor do posledních dílů.
    Od počátku pozorujeme sadistického šmejda s nožem, který hledá jakýsi velký tajemný labyrint. Dolores se do story o labyrintu zamíchá také, takže lze tušit, že jde o nějakou únikovou berličku pro roboty.
    Všichni lidští návštěvníci parku a všichni lidé pracující v zázemí parku se chovají buď jako nemyslící idioti, v zájmu směřování příběhu. Krom božské Hopkinse, který vede celou hru, na všech pozicích, za všech okolností. Nebo se chovají jako bezduchá stvoření ovládaná především vlastními pudy, souloží a střílí roboty, jak smyslů zbavení, protože proč ne, když si za to platí.

    Pak se náhle objeví William s kámošem Loganem, hned na začátku je jasně dané rozdělení: Hodný William, zlý Logan...ehm pro pomalejší hodný = bílý klobouk, zlý = černý klobouk. William má svědomí, William se nechová jako smyslů zbavené prasátko, Logan = typický šablonovitý návštěvník. Aha, takže William bude ten důležitější a nejspíš to potáhne se sladkou, něžnou Dolores. Což se také potvrdí a vydají se na nějakou ultra nudnou misi plnou sbližování, lemovanou mrtvolami...zlý, zlý Logan.
    Zlý Logan zajme hodného Williama a Dolores, z které se mezitím stal pistolník, stroj na zabíjení a tak vůbec, protože to očividně ovládají v zájmu přežití všichni roboti v parku. Logan názorně odhalí Williamovi, z půlky zabouchnutému do Dolores, že Dolores je jenom stroj a po několikáté mu zopakuje, že Dolores je jenom stroj. Blik cvak, z Williama je iluzí zbavený sadista se zálibou v kuchání robotů, který touží po odhalení hlubšího smyslu parku, tradá to čumíte.


    Po celou dobu je jasné kdo má navrch a že jediná ochrana návštěvníků před po všech stránkách nadřazenými roboty jsou ty kouzelné nefunkční pistole v jejich rukou. No jo, tentokrát to nejsou elektrické ploty a bezpečnostní systém, který může vyřadit jeden zneuznaný tusťoch. Samozřejmě, abychom věděli, že je tu i ta hlubší vrstva s objevování vědomí u robotů, Dolores s Fordem a Bernardem vedou nutné osvětlující monology a dialogy. Pardon, ale i v Já Robot s Willem Smithem má tahle stránka věci v sobě víc emocí a hloubky. Nejedná se o žádné originální téma, přesto je sním nakládáno, jakoby divákům z výsledku měla samým sebeuvědoměním upadnout čelist.
  • upraveno 9. prosince 2016
    Tím samozřejmě nechci říct, že Westworld je nejhorší výtvor od dob Hry o Trůny :-D aby bylo jasno, herci podávají skvělé výkony a prostředí je vypiplané a krásné, ale po příběhové stránce se jedná o čistý průměr a rozhodně nejde o žádné objevování Ameriky, jak se seriál neustále snaží tvářit. Postavy také nejsou nijak zvlášť výjimečné, i když ta Hopkinsova, je minimálně velmi dobře zahraná a její představitel si nejspíš odnesl třetinu rozpočtu celého seriálu.
  • Abych tady trochu zastal protinázor...

    Muž v černém chce osvobodit roboty aby se nemuseli řídit předpisy a měli tak šanci vyhrát - protože jak řekl - k čemu je hrát hru ve které nemůžeš nikdy prohrát? To mi přijde celkem v pohodě, obzvlášť vzhledem k tomu, že sám už moc motivací k životu nemá a jak řekl, uvnitř je prázdný (tady si seriál několikrát protiřečí když jednou tvrdí, jak se to WIlliamovi zalíbilo, pak zase, že nic necítí... takhle to dopadá, když vám scénář píšou lidi kteří to mezi sebou nekonzultují). Všichni zaměstnanci se jako idioti nechovají. Elsie se rozhodně nechová jako idiot, naopak mi přišlo, že tam z nich jedná nejchytřeji. Bernard se také nechová jako idiot, akorát je uvězněný ve své smyčce (ze které čas od času vypadne) a proto toho nemůže moc změnit. Pokud jde o návštěvníky... no viz můj předchozí příspěvek. Tohle je přesně to, co se stane když odstraníš pravidla. A jo, stane. Když několik let zpátky stávkovala v Kanadě policie (myslím, že to bylo v Quebecu ale na 100% si tím jistý nejsem), tak lidi během jednoho dne zešíleli takovým způsobem, že musela zakročit armáda. Tohle prostě lidi dělají když jim sebereš pravidla. Mimochodem ta linka Williama a Dolores se pořád odehrává až po smrti Arnolda, tehdy už je Dolores "rozbitá" - což je od doby kdy jí do hlavy Arnold nahrál další vědomí a Ford k tomu ještě přidal updaty na rozpomínání si na minulé inkarnace (tedy nedochází ke kompletnímu naformátování paměti, což může být velký problém a už jsem se párkrát setkal s tím, že program neběžel ani po přeinstalování správně, protože někde v paměti visela nějaká chyba z minulé instalace a dělalo to bordel) - kvůli tomu se taky Dolores porouchala už v přítomnosti Williama. A že je po celou dobu vidět kdo má navrch? No upřímně, kdybych si měl vsadit na rozstřel člověka a správně funkčního armádního robota, tak bych si taky vsadil na robota. Lidi co se tam s nimi přestřelují nejsou cvičení vojáci. Jsou to civilisté kterým někdo půjčil bez jakéhokoli zaškolení do rukou pušky a revolvery. Samozřejmě, že nejsou dobří pistolníci. Bylo by celkem podezřelé, kdyby byli. Pokud jde o linku Maeve, tam je díky tomu co říkají Ford s Bernardem celkem jasně vidět, že jde o pokus. Ford jí nechá dojít do vlaku a tam se může svobodně rozhodnout. Akorát, že pokaždé se zatím rozhodla vrátit se do parku a tím se sama drží uzavřená ve své smyčce. To s ženskými není pravda, Theresa je úplně typická zakomplexovaná blbka, ani není nijak jinak prezentována a rozhodně NE jako silná nezávislá postava (a už vůbec ne Ripleyová, ty dvě by spolu nevydržely v jedné místnosti ani hodinu). Ta ženská z dozorčí rady (ne její jméno si vážně nepamatuji) tak taky není prezentována, spíš čistě jako obchodnice co chce z parku vytřískat co nejvíc peněz a mít z něj jenom atrakci (proto taky to zjednodušování robotů). Ano, jsou tam logické kiksy, ale když budeš hledat, najdeš je všude (a zrovna Stanger things bych v tomhle rozhodně neuváděl jako příklad logiky, zaměstnanci té firmy co otevřela bránu, to je jeden idiot vedle druhého a půlka těch buranů ve městě to samé).
    hodný = bílý klobouk, zlý = černý klobouk.
    Tohle se v roce 2016 nesmí psát. Rasistko jedna :twisted:


    Ale taky by mě zajímalo kolik z rozpočtu dali za Hopkinse a Harrise. S kamarády jsme tipovali, že alespoň jeden z nich musí určitě umřít, protože si je nemůžou dovolit dlouho platit =D
  • upraveno 9. prosince 2016
    @Everett_Young Stranger Things jsem rozhodně nedávala jako příklad brilantní logiky, jak tě to napadlo? Copak King je mistr logiky? :-D Uváděla jsem to jako důkaz, že ohrané téma lze podat zábavně a napínavě a nostalgie není na škodu. Westworld se naopak opájí svojí velikostí, ale je to jen nafouklá bublina, veliké myšlenky tam prostě nejsou, i když se Hopkins hodně snaží.
    Muž v černém je v tom případě snad ještě horší postava a paskvil, než jsem si původně myslela. Westworld je průměr a to šílené nadhodnocování nechápu. A ty ženský jsou v jedné rovině, s tím rozdílem, že jedna má v ruce cigaretu, druhá tablet a třetí ovladač k sexy robotům.
  • KrisaKrisa Co může zmoknout, může zmoknout.
    Tak jsem dokoukala Poldarka a kdy začíná 3. série? Doufám, že příští týden!

    A jestli to děcko fakt bude jeho, tak si na příští "překvápko" snad vsadím.
  • flanker.27flanker.27 Příslušník pražské hospody :)
    @Krisa V knihách jsem se zatím tak daleko nedostal, ale

    prý to v nich není jednoznačné.
  • KrisaKrisa Co může zmoknout, může zmoknout.
    @flanker.27
    Není jednoznačné? S tím ať jdou do háje :spike:
  • @Krisa kolem toho bude určitě ještě horko...
    image
  • flanker.27flanker.27 Příslušník pražské hospody :)
    @Krisa Copak nevíš, že

    otec je vždycky nejistej? DNA testy tenkrát ještě nebyly :twisted:
  • KrisaKrisa Co může zmoknout, může zmoknout.
    @flanker.27
    Tak tmavý vlasy a oči by jistě pomohly :P
  • flanker.27flanker.27 Příslušník pražské hospody :)
    @Krisa
    Ty má maminka taky :)
  • KrisaKrisa Co může zmoknout, může zmoknout.
    @flanker.27 No jo no, ale
    první syn je blonďák, tak třeba je obarvená :D
  • @Dreamer
    Jednou z největších slabin příběhové stránky seriálu je back story Muže v černém, který je od počátku představován jako extra třída, tedy má jistou plot armor do posledních dílů.
    Backstory MiB mě taky moc neuspokojilo.. moje reakce byla "to je jako všechno?"

    Co se klobouků týče, dá se to čekat... To oblečení si vybíraly postavy samy.. Takže ten ubohý slaboch co si musí něco dokazovat si vybere drsnější vzhled. William se obleče normálně. To co mi na Willovi smrdělo byl ten přerod v MiB. Podle mě to byl moc šílenej kotrmelec abych to jen tak akceptoval, kdyby aspoň Logana zabil (jak došli na konec parku říkal jsem si že tam nebudou jistě fungovat ty bezpečnostní protokoly). Ale podle všeho právě ten přerod nebyl tak rychlý, sám MiB říká Dolores, že za ní jezdil ještě mnohokrát poté, jen že ho to postupně přestalo bavit.

    Celá zápletka kolem Dolores mě naopak bavila. A vůbec to neberu jako slabá ženština se stává pistolnicí, ale robot se stává pistolníkem - jak píše everett. To že má ten robot ženský čalounění neznamená že je to nějaká slabá ženština, to lidi si je naprogramovali dle lidských stereotypů..

    A na rozdíl od Everetta si myslím že Maeve už tu smyčku rozbila, resp. doteď byla naprogramována k tomu útěku - dojít vlaku a tam to končí. To že se rozhodla vrátit už bylo její rozhodnutí ve chvíli kdy zjišťuje že její dcera existuje, že to není jenom ta její "niterná prvovzpomínka". (ostatně i Bernardův syn měl pravdivý základ v synovi Arnolda).
  • flanker.27flanker.27 Příslušník pražské hospody :)
    upraveno 9. prosince 2016
    @Krisa

    Ten byl po otci =D
  • KrisaKrisa Co může zmoknout, může zmoknout.
    @flanker.27 No PRÁVĚ!!!
  • flanker.27flanker.27 Příslušník pražské hospody :)
    @Krisa A co jsi říkala

    Dwightovi a Caroline?
  • KrisaKrisa Co může zmoknout, může zmoknout.
    @flanker.27
    Jsem ráda, dost jsem to čekala a bylo jasný, že jak narukuje, tak si to ona rozmyslí. No a teď je otázka, jestli a jak moc přežije... (jako chtěla bych happy end, o tom žádná)
  • upraveno 12. prosince 2016
    Znáte ten pocit pocit když postavíte puzzle se 7000 dílky? Já ne, ale kdybych takový pocit někdy měl bylo by to stejný jako po dokoukání Dirk Gently´s holistic detective agency.

    Velmi nečekaný překvapení, kouknul jsem se čistě náhodou a totálně mě to laplo :)
  • flanker.27flanker.27 Příslušník pražské hospody :)
    Mimochodem, všechny díly Planet Earth II je už možno vidět...

  • MonteKarstarkMonteKarstark The Sun of Winter
    upraveno 14. prosince 2016
    @flanker.27 Už to mám celé za sebou. Je to skvělé jako před deseti lety. Super doplněk k první sérii a také hudba je skvělá. Třeba v té scéně, kdy vlk pronásleduje losa. To bylo epic.

    Zvlášť, když si člověk pamatuje podobnou scénu z první série.
  • flanker.27flanker.27 Příslušník pražské hospody :)
    @Monte Karstark Hudbu dělal Hans Zimmer, tak aby nebyla skvělá. Sice jsem si to chtěl nechat na víkend, ale neodolal jsem a hned včera jsem dal první díl. Ostatně nejen záběry, ale i hlas Davida Attenborougha z toho dělají výjimečnou událost.
  • MonteKarstarkMonteKarstark The Sun of Winter
    @flanker.27 Zimmer dělal jen tu hlavní znělku. Všechno ostatní je od Jacob Shea & Jasha Klebe.
    Attenborough je frajer. Jeden by čekal, že v devadesáti už na to hodí bobek. Ale ne, on si sedne do balónu a letí nám povyprávět, jak se život na Zemi za posledních deset let změnil.
  • flanker.27flanker.27 Příslušník pražské hospody :)
    @Monte Karstark Já měl za to, že je to taková ta "additional music", kde hlavní autor udělá téma a ti další to pak rozvádějí. Ale podle toho popisu je to jak říkáš.
    Jo, David je hrozně vitální a ve svých 90 vypadá líp než jiní v 50.
  • flanker.27flanker.27 Příslušník pražské hospody :)
    Přesunuto sem...
    Everett_Young napsal(a):

    @flanker.27 myslíš ten seriál o "drsném" severočeském kraji plném "drsných" lidí? =D

    Spíš než drsní jsou všici vespolek ubozí somráci, delikventi a ztroskotanci. Ústřední zápletka na konci řešená stylem deus ex machina, hlavně že je kolem plno zbytečných vedlejších motivů a drsného fuckování (verbálního i fyzického), sraní, chcaní a blití. Na csfd jsem to pořádně ometl.
  • upraveno 18. prosince 2016
    kouká někdo na 2. sérii The Man in the High Castle?

    @flanker.27 kamarád mi o tom nedávno básnil ale vypadá to že vynechám
    podle obrázků na csfd to vypadá jako příběh o bezdomovcích
  • flanker.27flanker.27 Příslušník pražské hospody :)
    upraveno 19. prosince 2016
    @DanielSvatoš Tak trochu. Profesionálně natočené, ale já tvrdím, že to jen kryje naprosto banální obsah. Detektivní zápletka laciná řešená pomocí deus ex machina a ten zbytek, který se tváří hrozně důležitě, jde zcela do ztracena.
Abys mohl komentovat, musíš se přihlásit nebo zaregistrovat.