AGOT - D20 based Open Gaming RPG

upraveno 5. května 2011 v Komunita

huh, no pokiaľ by sa hrala nejaka takáto hra, alebo kľudne aj DD, tak by som veľmi rozmýšľal či by sa dalo dobehnúť z BA alebo nie...

iank čo tak vymislieť hru a la Drači Doupe, ale s charaktermi a prostredím Písní??? Čo? Pán Piesne :-) by pripravil príbeh a už by mohli Hodor, Jaime Sansa a Oberyn vyzaziť na cestu :wink:

kto je za?

Komentáře

  • upraveno 5. února 2007

    Myslím, že existuje dokonce speciální hra na hrdiny s tematikou Západozemí, viz http://www.rpg.net/reviews/archive/11/11866.phtml, dokonce se tam prý píšou zajímavé věci ohledně prostředí, rodů atd., které pocházejí přímo od Martina, ale nepoužil je v knihách. :)

    Ale žel je to nejspíš jen v AJ.

    Jinak by byl klidně svolný, ovšem pod podmínkou, že bych nebyl "Pánem Písně", tuhle roli jsem na SŠ obstarával dlouhé roky a hrával jsem málokdy. Jednoho dne si to tudíž musím vynahradit. 8)

    Jinak bych to ale viděl spíš na tu deskovou hru Ice&Fire. Pošilhávám po ní už dlouho, tak teď bych měl konečně důvod ji koupit (a hlavně možnost si ji s někým zahrát).

  • upraveno 6. února 2007

    nuž, som na tom podobne, tiež som väčšinou bol PJ. Ale dá sa to aj pekne stiredať....

    tá desková hra by ma tiež zaujímala, aj keď v tejto chvíli netuším čo presne od nej čakať. Niečo ako warhammer?

  • upraveno 6. února 2007

    Léto wrote:
    Myslím, že existuje dokonce speciální hra na hrdiny s tematikou Západozemí, viz http://www.rpg.net/reviews/archive/11/11866.phtml, dokonce se tam prý píšou zajímavé věci ohledně prostředí, rodů atd., které pocházejí přímo od Martina, ale nepoužil je v knihách. :)

    Ale žel je to nejspíš jen v AJ.

    Jinak by byl klidně svolný, ovšem pod podmínkou, že bych nebyl "Pánem Písně", tuhle roli jsem na SŠ obstarával dlouhé roky a hrával jsem málokdy. Jednoho dne si to tudíž musím vynahradit. 8)

    Je to tak, existuje, mam ji v .pdf a je to fakt hodne zajimavy, jednu dobu jsme ji chteli s lidmi z Open Gamingu vyzkouset, ale pak z toho nak seslo. Ale vim ze nad tim porad clovicek jmenem Dalcor (organizator Open Game) uvazuje, takze kdyby mel nekdo zajem...je to zalozeny na systemu d20, takze by to chtelo trochu znat. Pro info odkazuji na skvele stranky bratranka http://www.d20.cz. Tak povidejte, kdyz jste hrali a dokonce delali PJ, jaky systemy jste hrali?

  • upraveno 6. února 2007

    fuha, slovo systém je na mňa príliš vážne. Skôr sme to hrali tak intuitivne, asi podľa základných pravidel Dračího doupě

  • upraveno 6. února 2007

    Quote:
    Je to tak, existuje, mam ji v .pdf a je to fakt hodne zajimavy, jednu dobu jsme ji chteli s lidmi z Open Gamingu vyzkouset, ale pak z toho nak seslo. Ale vim ze nad tim porad clovicek jmenem Dalcor (organizator Open Game) uvazuje, takze kdyby mel nekdo zajem...je to zalozeny na systemu d20, takze by to chtelo trochu znat. Pro info odkazuji na skvele stranky bratranka http://www.d20.cz. Tak povidejte, kdyz jste hrali a dokonce delali PJ, jaky systemy jste hrali?


    D20 moc neznám, ale jestli jsou na to skripta, jsem ochoten se to naučit. Horší než Obecné dějiny státu a práva to už být nemůže. :wink:

    Mohlo by to být zajímavé, ale v některých ohledech na druhou stranu trochu svazující. Svět Icefire má vlastní život a hráči by ho nemohli nijak výrazně ovlivnit, protože jinak by šli proti knížkám (např. kdyby potkali Arthura Dayneho, nemohli by ho zabít). Předpokládám, že se to odehrává asi někdy v období před Písní... Asi by to chtělo hodně zkušeného "Pána písně", který by si dokázal zahrát na nezvratný osud a věci vždycky narafičit tak, aby vypadaly přirozeně, ale aby se přitom nestavěly do protikladu k Martinovi.

    My jsme hráli taky spíše intuitivně, měli jsme sice pravidla DrD (ještě ta stará, ošoupaná, s rytířem a drakem na obalu), ale stejně jsme se podle nich moc neřídili, a když už, tak jenom jako volnou inspirací. Hra na hrdiny má být postavena na roleplayingu, ne na matematice. Jakkoliv může být vypočítávání švihů mečem pomocí integrálů zajímavé, zabírá to zbytečně mnoho času. :D

    Když jste byli PJ/GM, zabíjeli jste postavy? Já moc často ne, ale čas od času jsem to udělal, vždycky v případech, když hráč udělal nějakou vyloženou hloupost, kterou ta postava nijak přežít nemohla. Aby hrdinu někdo zastřelil zpoza keře bez možnosti obrany, to mi přišlo hloupé, ale i tak si museli dávat dost velký pozor. Jednomu kamarádovi umřela postava dvakrát dost rychle za sebou, pak už si myslel, že to dělám schválně, ale to byla pouze a jen jeho vina, že bez rozmyslu skočil do jámy (na jejíž dně byly bodáky) a že důvěřoval skřetímu doktorovi (taková variace na Mirri Maz Duur). :) Jeho třetí postavě nakonec utrhl vlk dost velký kus masa s hýždí, takže si potom nemohla ani sednout... ale přežil to! :P

  • upraveno 6. února 2007

    No svazujici vuci pribehu to samo je, pokud si blbe urcis obdobi a misto:-) Co si vzpominam tak pri tom tehdejsim planovani to vypadalo na vypravu za Zed a treba zrovna tady ma Dejmistr (v Dracim doupeti Pan jeskyne) volny pole pusobnosti.

    My takhle hrajeme s partou na Stredozemi - vytvorili jsme si spesl pravidla z vsemoznejch prirucek co v zahranici pro d20 vysly a vylozene si to uzivame. Hrajeme jeste pred narozenim Froda, pred usazenim Smaka...mame sikovnyho Dejmistra, takze se nam jeste nepodarilo nijak zasahnout primo do pribehu mistra...a to povazte, ze ja hraju carodeje, ucne Sarumanova a par sluzebniku Saurona uz jsme taky vyruchali (samosebou, ze Nazguly nechame do Valky o Prsten "zit":-) No to jsem se nejak rozpovidal...:-)

    Proste zalezi zalezi ciste na PJ a pribehu. Vetsi problem vidim ve strdimosti magie, coz k d20 silne patri, ale zas o to je to zajimavejsi a lakavejsi, a hlavne v malem bestiari. Ten co nam autori poskytli je fakt slabej, ale on Martin taky moc nehyri netvory. Tady holt je treba trochu improvizovat a Martina dotvaret:-)

    Ja jsem DM (PJ/GM) nikdy nedelal, delam ho az posledni asi rok, kdy mezi opravdovymi sezenimi hrajeme s nasim DMem ve dvou, a ja mu tak umoznuju si taky zahrat postavu. Hrajeme pres forum jako je tohle, ale na ozajistnou celonocni parbu s lahvinkou u ohne to nema. K zabijeni postav mam postoj podobnej a chova se tak i nas DM, zadny zakernarny. Postavy nam umiraj zridka...

  • upraveno 7. února 2007

    Koukám, že človíček jménem Dalcor napsal k AGOT RPG i celkem rozsáhlý rozbor.

    Výprava za Zeď by asi byla dost krutá. Lesy, stromy, hvozdy, lesy, stromy, hvozdy, lesy... sem tam nějaký ten kopeček nebo zvířátko. Možná jednou za čas divoký. A pak by přišli Jiní a zabili by hráče. :lol: Já sám bych se raději podíval do dvorských intrik a zahrál bych si hru o trůny... koneckonců, tak se ta hra jmenuje, že ano? :wink:

  • upraveno 7. února 2007

    jj, prave na onen rozbor jsem vas chtel odkazat, netusil jsem ze je zverejnen jeste jinde nez na d20 v kostce.

    Ja jsem prave zvykly vice na hru opravdovych dobrodruhu, a ti proste jednou za cas toho draka zabijou:-) takze hru o truny si nejak moc nedokazu predstavit. Ale za to Zdi by to mohlo bejt fajn, tam je takovejch moznosti netvur, o kterych Martin nepise, ale ani je nepopira...:-) na druhou stranu, ty jejich zmeny pravidel, ktery tu hru delaj o dost realisticteji nez klasicka DnD (souboje budou asi o dost rychlejsi a smrtonosnejsi), tem intrikam primo nahravaji, to zas jo...

  • upraveno 7. února 2007

    Chtěl jsi to zveřejnit, ale nezapomínej, že máš co do činění se svým oblíbeným zlovlkem. A ten je vždy dva tahy napřed (viz Doranova přednáška o cyvasse). :)

    Ještěže tě neslyší Dany, ta by se z tebe osypala kopřivkou! Zabíjet draky, kdo to kdy slyšel?! :twisted: U nás to bylo vždycky tak, že se až tolik nebojovalo, občas uběhlo třeba i několik měsíců bez nějakého významnějšího souboje... většina problémů se řešila diplomacií, různými úskoky a intrikami, falešnou hrou a plněním questů ve stylu "kohout leží na dvoře, nožky má nahoře". 8)

    Mě vždycky nejvíc bavilo hrát za takové postavy, které nejsou nijak zvlášť silné, ale je na nich něco zajímavého a úchylného. Bral bych třeba Tyriona. S tím by byla sebevražda jít do souboje ("rozdat si to se serem Gregorem"), ale zase by si to vynahrazoval jinými věcmi. :wink:

  • upraveno 7. února 2007

    hehe, no ja vedel ze ti draci tam moc nesedej, jen jsem chtel nastinit amotsku nasich her:-)

    my prave jak uz hrajem dlouho, tak mame tendence upravovat si pravidla po svem, vymejslet novy a pak si je uzivat zejmena v soubojich. Ted jsme zrovna hrali v sobotu a za celej vecer jsme s nicim nebojovali, no meli jsme takvej abstak, ze jsme si to v nedeli dopoledne museli vynaharadit a zamordovali jsme aspon jednoho kopcovyho obra:-)

    nicmene verim, ze za Zdi by nebyl problem narazit na naky ty ledovy obry, trolly a tak:-)

  • upraveno 7. února 2007

    Mně by úplně stačili ti zlatí draci, jestli mě chápeš. 8)

    Jasně, úpravám pravidel se nikdo, kdo hraje trochu déle, nevyhne, potom už to s původní hrou má společného tak málo, že by ji nepoznali ani sami autoři. :wink: Ale stejně jste krvežíznivá banda, vezměte si příklad ze zlovlků, ti zabíjejí jenom v případě, že mají hlad nebo se cítí ohroženi. :P

    Ještě jsi zapomněl na měchohubce a ostrozubé. To jsou ti nejstrašlivější nepřátelé. Ti ještě Noční hlídce řádně zatopí! 8)

  • upraveno 7. února 2007

    myslím, že príbeh ktorý by spojil člena Nočnej hliadky s Ďaľšími, aby obsadili nejaké územie ak už nie priamo hľadanie Rohu Zimy by nebolo od veci.

    Rovnako ako napr. hľadanie Sansy medzi psancami, hm?

    Vo finále Baeliš ako zlý drak, držiaci si Sansu pre seba...

  • upraveno 8. února 2007

    Možná by nebyl špatný třeba příběh, který by se odehrával 100, 200 nebo 1000 let před událostmi v Písni. Hráči by měli volné pole působnosti při jednání; a kdyby byl Pán písně šikovný, mohl by na ně občas nějak pomrknout, že by se plácli do hlavy a zvolali: "No jo, o tom přeci vyprávěla Stará chůva!"

    "Jenom Sansu!" řekl Léto a vystrčil Petyr z Měsíčních dveří. 8)

  • upraveno 8. února 2007

    tak čo dáme nejaké stretko? Napr. na neutrálnej pôde v Bratislave? hm?

  • upraveno 8. února 2007

    Myslíš Bratislavu u Stínu?

    No, nevím, to bychom museli přejít Velkou rudou pustinu a střetnout se s nevyslovitelnými hrůzami noci... :twisted:

  • upraveno 10. února 2007

    Mě osobně přijde RPG zasazené v Martinově světě sice zajímavé (jak už tady bylo řečeno, dobrý PJ se svým mrkáním by mohl připravit hráčům mnoho malých překvapení - třeba setkání s malým chlapcem, jenž se chce stát bojovníkem a nakonec se z něj vyklube Barristan, apod.) , ale jinak je výběr zrovna tohohle fantasy dost ožehavý, protože je v pravidlech daleko víc podobnější našemu světu (tím myslím, že se v něm nestane, že by si hrdina prosekal cestu přes dvacet nepřátel), postrádá klasickou pestrost protivníků a ras (žádní skřeti, které lze bez výčitek svědomí zabíjet po stovkách, démoni, obří škorpióni, elfské princezny atd.)... Plnění úkolů pro šlechtu by se po nějaké chvíli zajedlo, i kdyby se PJ snažil ostošest a byl kreativní a originální jak Martin sám... Teda aspoň myslím - je docela možné, že to nějak mnou nepochopitelným způsobem funguje, ostatně, přece jenom to asi někdo hraje... Nebo ne?

  • upraveno 10. února 2007

    Jo a ještě mě napadlo, že by bylo dost divné kategorizovat povolání a úrovně (neboli vývoj postavy, klíčový pro všechny RPG hry). 99% postav by totiž patrně byly bojovníci (možná Varys by se dal považovat za určitou formu zloděje a Thoros zase jako obdoba klerika :-) )... A určování levelů už by byla holá zoufalost a nevkus - Sandor jako bojovník 16. úrovně a Gregor jako level 18.?

  • upraveno 11. února 2007

    Pravidla jsou oproti klasický RPG realističtější, takže se rozhodně nestane že by si hrdina proklestil cestu přes dvacet protivníků jako tomu v klasickém RPG běžný:-) Rasy jsou okleštěný no, ale zase je dost odlišíš dle původu, seveřani, jižani, z mokřin a tak...

    Co si pamatuju, tak se při tehdejším plánování hry hlasovalo mezi Výpravbou za Zeď (spoousta prostoru pro improvizaci v nestvůrách, prtivnících) a hledáním Aryi, což by v době, kdy tamější lesy ovládají psanci a vlci mohlo bejt zajímavý aniž by si kdy zasáhl do děje knihy.

    Někde to určitě funguje, u nás co vím tak zatím ne:-)

    ad povolání, toho se neboj, v d20 existují Prestižní povolání (takový speciálky) a v AGOTu samo byly - např. majordomus Nocni hlidky, průzkumnik NH, jezdec z khalasu, rytíř, člen gardy, vodní tanečník, našeptávač a další...všechny velmi odlišné schopnostmi. nemluvě o odlišení rodama, či Odbornostmi, například rodovými (Krev Prvních lidí, Obří krev...)

    ad úrovně...no jsou tam a nemaj s tim problem...eddard mel mysli 14., sandor nakou 12., nekde to vystarcahm, chtel jsem to pak porovnat s Turnajem:-)

  • upraveno 11. února 2007

    Ale jo, jak jsem řekl, mohlo by to být zajímavé... ale kdybych si už měl vybrat svět, ve kterém bych hrál (co jsme hrávali na střední, tak to byly vždy kompletně uměle vytvořené světy, ve kterých si můžete dovolit úplně cokoliv), byl by to asi Sapkowski...

  • upraveno 11. února 2007

    Já mám nejradši Tolkienovu Ardu, ten svět jsem si vytvořili sami pomocí volitelnejch pravidel a je to supr. Je tam přesně rozdělený to zlo a dobro, takže prostě neexistuje ňáký morální dilema "zabít či nezabít toho skřeta?":-)

  • upraveno 11. února 2007

    Sapkowského svět se mi nikdy nedostal moc pod kůži, u něho jsem oceňoval spíše zajímavé postavy a dialogy.

    Stejně tak by mi chyběla morální dilemata, já prostě miluji situace, ve kterých se nelze zachovat správně (ve hře, ne ve skutečném životě!) :wink: I když takové morální dilema "zabít, či nezabít ty telerijské šašky, co nám nechtějí vydat lodě" taky není úplně marné. Arda by mě možná dost bavila v Prvním věku. :)

    Já nevím, co třeba hrát za partičku zlovlků a honit vysokou? To mi přijde jako dost vzrušující námět! Kto je za?! :twisted:

  • upraveno 18. května 2007

    Tak to vypadá, že Dalcor přeci jen nějaké hraní uspořádá. Tak co, sarvene, přestěhuješ se do matičky Phy? ;)))

    http://www.d20.cz/diskuze/diskuze-vychozi/8413.html

Abys mohl komentovat, musíš se přihlásit nebo zaregistrovat.