House Stark

Stark


Military: 10
Intrigue: 2
Power: 8
Renown: 5
Deadly: 8
Stealth: 4

(hodnoceno v relativním zastoupení mezi rody a ku počtu charakterů ve stupnici 1=nejméně 10=nejvíce)

Build: Tully knight machinery, Umber, Army, Bolton traitors, Night’s Watch, Arryn, War

Agendy: War of the Five Kings, Knights of the Realm, Night’s Watch, Defenders of the North, Kings in the North (obvykle hratelné)

Winter is coming! – balíky Starků plně odpovídají rodovému zvolání. Drtivá military mrazivých balíků, velmi silná power a veliká zranitelnost přes intriku. Dále trpí na poměrně malý karetní náběr.

S jejich dominancí přes military souvisí i časté zaměření těchto balíků. Umírání přes vojenské výzvy je doprovázeno dodatečným zabíjením z lokací, útočných event reagujících na vítězství, zabíjení uprostřed ještě nevyřešených výzev a především tlak, tlak na oponenta, který je zatlačován do obrany. Mimo naprosté útočné dominance disponují Starkové rovněž velmi kvalitními defenzivními mechanikami. K tomu se jim pojí vstávací mechaniky v obraně, zabíjení z obrany a veliké posilování charakterů. Dále špičkové unikátní charaktery zvyšující claim, vyhrávající každou military challenge, neklekající do challenges a především veliké armády se značně podhodnocenou cenou.

Tyto balíky jsou obecně velmi náročné na příjem, protože se potřebují rychle chytit na stole. Meritem těchto balíků je silná charakterová základna, řada lokací na příjem či zlevňovaní a nezanedbatelné karty na cílené „killy“. Je v nich třeba řešit nedostatečný náběr karet a mimořádné ohrožení ze strany intrikářských balíků. Náběr se řeší přes agendy, podpůrné eventy a ruka se proti intrikářům soustavněji uchránit nedá, tudíž lékem je, díky vysokému příjmu, většinu karet zahrát okamžitě do hry.

Náběr power a tedy cesta k vítězství v tomto rodě je poměrně rychlá, zvláště když ji podpoříte agendou War of the Five kings. Jako jediný z rodů si zpravidla dovoluje do svého plot decku neobsadit reset (plot, který plošně likviduje charaktery na stole, vyjma zpravidla tří, které si vybereš), poněvadž věří, že rozdrtí oponenta dříve, než se chytne.

V současnosti je velkou devízou rodu “house only” agenda Kings in the North, která umožňuje na začátku pracovat s až 15 karetním sideboardem (skupina karet umožňující balík upravit málem “za chodu”). Velmi často je hráči využíván k tomu, aby jej obsadili tzv. zrádci (“traitor”). Každý rod má svého, který mu působí nezanedbatelnou škodu (inu je opravdu zradí) a v této agendě má Stark všechny zrádce a při hře tam nechá jen takové, kteří operují proti danému rodu, se kterým zrovna hraje.

Obecně jsou Starkové těžko zabitelní v přímém boji (o nepřímém nehovořím) a tuto jejich vlastnost dobře vyjadřuje rodový keyword Stalwart, který vrací dané postavy po opuštění hry na vrchol balíku.

Přednosti: Bezkonkurenční v military záležitostech, zabíjení se ctí aneb zabíjení s(e) (zlo)vlky.

Slabiny: Ruka v „ohrožení“, combo decky.