House Greyjoy

Greyjoy


Military: 9
Intrigue: 3
Power: 7
Renown: 5
Deadly: 5
Stealth: 6

Build: Milling, Army Drowned, Anti-knight tech, Stealth, Unopposed, Location control.

Agendy: War of Five Kings, Defenders of the North, Kings of Salt and Rock.

We do not sow! – Krakatice vládnou mořím a plně to potvrzují i herně. Jejich devízou jsou především dvě mechaniky. Záchrany charakterů, rotace malých neumírajících charakterů Potopeného Boha a „svačení“ oponentova decku (discard mlýnek – zahazování soupeřových karet). Obecně jsou silní v military, kvalitní na power a podpořeni řadou svých velmi dobrých armád. V intrice jsou logicky poněkud slabší, ale nenechte se mýlit – takto zaměřený Greyjoy může potrápit i na intrice. Mají rovněž velmi silné, drahé lokace, které jsou však skvěle zahratelné různými slevovacími mechaniky z nichž vyniká příkaz krále Balona. Paluby jejich válečných lodí se jim stávají „zemí“, druhým domovem. Jsou velmi zaměřeni na discardaci lokací oponenta a při svých nájezdech na pobřeží oponentovi zdroje a města tvrdě vypalují – občas to má podobu ohnivé bouře spalující pobřeží. Jejich velké postavy přicházejí v tricon (mohou se účastni všech tří typů soubojů) balení, mají skvělé ability a slušnou cenu. Disponují dvěma králi, kteří posilují synergii s palubami jejich válečných lodí. Jejich předností je skok v ceně charakterů – mají velmi levné a drahé charaktery a příliš nic mezitím. Jejich setupy jsou velmi rychlé a brzy získávají nad řadou protihráčů karetní výhodu. Již discardované lokace si dokáží vracet zpět do hry a přitom soupeře o lokace připravovat. Umějí též lokace zabavovat a zmocnit se jich ku svému prospěchu – plen.

Milling decky vyhazují karty oponenta z jeho knihovny a zle ho omezují na možnostech (při správném postavení jsou v tom nesmírně efektivní). Anti-knight mechaniky se zaměřují na časté rytířské decky a vyprovázejí je nepěknými discardacemi. Zároveň disponují velmi podhodnocenými (síla/cena) postavami nenávidějícími rytíře.

Army decky jsou čistou silou doplněnou stealth mechanikou a boří vše, co jim stojí v cestě. Zároveň se velmi pěkně chrání od killů – najezdníci z moře se stále vracejí a jen těžce se jich dá zbavit.

Obecně jsou Greyjoyové nejrychlejšími balíky s extrémním zaměřením se na lokace (zdroje) soupeře a trvalém vytváření tlaku, vyvolávajícím občas u soupeře pocit marnosti.

Disponují rovněž agendou Kings of Salt and Rock, která jim umožňuje hrát s minimálním 45 karetním balíkem (oproti 60 kartovému, jak je tomu běžně). To umožňuje veliké zrychlení balíku, poněvadž se rychle prolízne, což je voda na mlýn “unopposed” mechanikám a rychlému vyložení klíčových charakterů. Nicméně to v sobě nese i osten nebezpečí v podobě malé variability decku a v případě, že věci nejdou tak dobře, balík hůře reaguje na změnu rytmu.

Krásným rodovým keywordem nezdolnosti a tvrdosti Železných mužů je Intimidate, který zajišťuje, že bránící postavy si proti charakteru vybavenému tímto keywordem nepočítají svou sílu (pokud je nižší).

Přednosti: Rychlý nástup, nejsilnější ničení lokací, slušné cenové rozvrstvení.

Slabiny: Zpravidla problém s intrikářskými balíky s „cannot be saved“ mechanikami, občas může hrozit slabší náběr karet.