Povídka č. 3 (18. kolo) - Ice & Fire

upraveno 11. března v Povídky
imagePovídka č. 3 (18. kolo) - Ice & Fire

JEDEN ZE SEDMI   Slzy hněvu a ponížení, které jí smáčely tváře, už se ani nepokoušela skrývat. V duchu se modlila k Bohům a doufala, že jeden ze Sedmi by ji ještě mohl zachránit. Snad Panna? Ochrání její ctnost? Kdyby jen Válečník … celý článek

Číst celý článek zde


Komentáře

  • upraveno 10. března
    Krásný příběh z Dobytí, který v této povídce dostal rozsah a barvu, jaké si zasloužil. Bylo by určitě skvělé přečíst si tak i některé další
  • Děkuji za komentář. Doufám, že znalci mi odpustí zdlouhavé opisování událostí Dobytí, ale říkala jsem si, že ne každý to četl a "opakování je matka moudrosti" (v Citadele by ze mně měli radost).

    Celý příběh Argelly a Oryse je v Martinovi na jeden odstavec, což mi přišlo líto. Nejen pro netradiční způsob jejich seznámení, ale zejména kvůli tomu, že je v něm pořád hrozně moc prostoru pro otázky. Kupříkladu KDE se vzali Baratheonové? Byl to původem valyrijský rod jako Velaryonové, nebo byli Andalského původu a přidružili se - původem Západozemci - k Targaryenům až na Dračím kameni? Kdo byl Orysův "otec" a jaký byl původní znak a slova domu Baratheonů? Vše, co o tomto rodu víme, začíná Orysem a Argellou... Na něco jsem se pokusila odpovědět, ale ostatní je stále zahaleno tajemstvím :-).
  • Také mne zajímalo, co si Ti dva mohli říct, že se Argella nakonec na Oryse provdala.
  • upraveno 11. března
    Podařilo se Ti to vystihnout opravdu krásně. Původní kronikářské pojetí příběhu spíš totiž jenom ukazuje tu spoustu materiálu, kterou si ke svému světu Martin připravil. Škoda že ji zřejmě z časových důvodů nemohl zpracovat podrobněji, tak jak to umí. Aby byl příběh živý, musí se něco domyslet a doplnit. A to se Ti v téhle povídce opravdu nádherně podařilo i s respektem ke všem detailům originálu. Skvělá práce!
  • Kronikářské pojetí od Martina neznám. Tento příběh jsem slyšela na youtube od Loremasters-v jeho podání ke svatbě nedošlo. A přišlo mi to logické-přece si nevezmu dobrovolně někoho, kdo zabil mého otce. Ale tvé podání příběhu bylo velmi uvěřitelné.Bude opět obtížné rozdat body.
  • @Belatris Děkuji za velmi příjemně čitelný komentář!

    S tou svatbou jsi mi zasadila brouka do hlavy! :-D Jen cca tři dny jsem si psala poznámky k chronologii příběhu a můj pracovní soubor má velké množství poznámek pod čarou s citacemi a odkazy - a teď sama nevím, zda svatba jako taková byla či nebyla! Protože formulace, že Aegon dal Orysovi Argellu i Bouřlivý konec, svatební obřad nutně znamenat nemusí! Sama jsem předpokládala, že k nějakému oficiálnímu aktu došlo. Budu si to muset znovu přečíst :-D.
    V čem se však shodují všechny zdroje, je absence jakékoli informace o tom, zda se Argella vdávala dobrovolně či nikoli. Pokaždé bylo ale zmíněno, že Orys se k ní při jejich setkání choval velmi laskavě a slušně. Takže nejednou padla spekulace, že ti dva se nakonec asi opravdu začali mít rádi a manželství fungovalo.
  • Jak píše @čejka :aby byl příběh živý, musí se něco domyslet, doplnit. Tvé podání bylo jak píši velmi uvěřitelné-poslední slova, která vložil otci do úst, ocenění jeho bojových schopností, ohleduplnost chování k zajaté Argelle....navíc mladý, pohledný...
    A nejsem si jistá, zda se Loremasters zcela drží zveřejněných informací od Martina, nebo s nimi také nakládá v rámci autorské licence. Jeho shrnující videa k Písni mám moc ráda, občas zdůrazní souvislosti, kterých jsem si nikdy nevšimla a navíc má velmi příjemný hlas.
    Každopádně se mi Tvá povídka líbila.
  • Belatris napsal(a):

    Kronikářské pojetí od Martina neznám. Tento příběh jsem slyšela na youtube od Loremasters


    A já jsem zas o něco moudřejší, protože tato videa jsem vůbec neznala!
    Sama jsem koukala hlavně na toto:

    (Žeru ty mapky...)
    Belatris napsal(a):

    A nejsem si jistá, zda se Loremasters zcela drží zveřejněných informací od Martina, nebo s nimi také nakládá v rámci autorské licence.

    Připadá mi, že pracoval s nějakou cizojazyčnou verzí textu (ať už ve Světě nebo v nějaké elektronické encyklopedii), protože oproti Ohni a krvi jsou tam drobné nepřesnosti. Pominu-li to, že Meraxes je uváděna jako dračice a ve videu je to TEN Meraxes (ono určování pohlaví u draků je i podle samotného Martina dost složité ;-)), pak je třeba v příběhu uvedeno, že Orys přitáhl k hradbám Bouřlivého konce a Argella mu hrad odmítla vydat. V Ohni a krvi toto směrovala přímo ke královně Rhaenys. Jinak je ale ve videu vše podstatné :-).

    Je taky možné, na to zase nejsem takový znalec, abych za to dala ruku do ohně, že při tvorbě videa bylo vycházelo z nějakých pracovních informací, co Martin pouštěl ven, ale ještě nebyly oficiálně ukotvené v žádné knize. (Kupříkladu jméno Orysovy matky v povídce je původní pracovní verzí jména samotné Argelly.)
  • Svatba byla, to je v Ohni a krvi (konkrétně strana 22). I to, jak se k Argelle Orys Baratheon choval laskavě, poté, co ji zradili vlastní lidé, takže se láska dá snadno domyslet. Nejlepší způsob, jak založit velký rod
  • Nádhera. Bylo z toho cítit historii, bylo z toho cítit hrdost dávnych králu a nelehký přechod od nepřítele k dustojnému manželi se ti opravdu povedl (iskrenie podarené, premietlo sa aj do opisov, ktoré až pri ich stretnutí získali senzuálnejší náboj).
    Môj najobľúbenejší prvok sú posledné slová. Je to krásne vymyslené. Spojenie slov víťazov s povznesením protivníka miesto očiernením, budovanie legendy. A zároveň mäkkosť, ústretovosť s istou dávkou dôvtipnosti, pretože je tam premyslená snaha získať si ju na svoju stranu a vybudovať niečo, ale zároveň tam vidím úprimnú snahu o útechu. Tie reálne slová znejú dosť realisticky a pasujú k Argelliným úvaham o otcovi, že to vyzývanie k boju muselo zahŕňať onakvejší slovník.
    Páčil sa mi detail s pousmiatím a že si to všimol. Páčil sa mi nápad, že vlastne nie je až tak celkom cudzincom a uchvatiteľom. Veľmi dobrý detail, že vyznáva praktický prístup, ktorý si ona sama váži, spája s otcom a že vlastne to je asi niečo, čo je v krvi. Za pohár a vína a plášť, nezabudnime. :D
    Historické údaje boli vpletené do deja krásne a nerušili.
  • Děkuji za krásný komentář! (Na víc se nevzmůžu, došla mi slova - což se mi moc často nestává ;-D - ale vlastně je řečeno vše podstatné. :-))
  • upraveno 22. března
    Tak mne tak k ránu napadlo, zda se Orys vlastně tím, že Argelle věnoval svůj plášť, nedopustil jakési paralely k uvedení na lože v Martinově světě ;-).
    (Vzpomeňme na Sansu, která oblékla plášť v Lannisterských barvách)

    (Spoiler, kdyby tu byl náhodou někdo, kdo ještě nečetl Bouři mečů. :-))
  • AvivAviv
    upraveno 22. března
    Sňatek. Výměna pláště jako sňatek. Dalo by se řící, že Fell ji doprovodil místo otce jako náhradní strážce a sejmul její panenský plášť, když ji vysvlékl, pak jí Orys dal plášť svuj jakožto plášť nevěstin - vdané ženy, která přešla z ochrany otce pod ochranu chotě.

    https://awoiaf.westeros.org/index.php/Marriage#Wedding_ceremony
  • Zajimava myslenka. Kdy a jak vlastne vubec ten obrad vznikl? Ze by ho treba zalozili prave tihle dva?
  • AvivAviv
    upraveno 23. března
    To bych neřekla. Targové se svými věrnými dolezli jen před pár stoletími na jakýs opuštěný kámen a pak do jisté míry přijali místní kulturu (viz pomazání Aegonovo v Starém městu), tohle je celoplošná západozemská věc provozována jak vyznavači Sedm se spousou omáčky kolem, tak vyznavači starých bohu s daleko prostším obradem. Tohle je jádro a musí být hodně staré.
  • Tipuji, že to bude něco andalského, co přinesli do Západozemí společně se Sedmi.
Abys mohl komentovat, musíš se přihlásit nebo zaregistrovat.